ÚJ KRESZ szabályozás születhet Magyarországon2012.05.18.
A közel 40 éves magyarországi közlekedési szabályozást új, EU normáknak megfelelő KRESZ válthatja fel.
Az új, április 15-én hatályba lépett, kötött díjazású szabálysértési bírságok ellen szólalt fel Bíró Márk, mert a lakosság visszajelzése szerint az új szabályozás túl szigorú.
A javaslatra a a kormány frakciója már bizottságot is alapított az új szabályrendszer kidolgozására. A bizottságban állítólag szakpolitikusok, az illetékes minisztériumok, a rendőrség szakemberei, továbbá társadalmi és civil szereplők, például KRESZ-oktatók, autós érdekképviseleti szervezetek, közlekedési szakújságírók is lehetőséget kapnak az új törvény minél jobb kidolgozására. A bizottság tagjait egyelőre nem ismertették.
Garamvölgyi László, az ORFK szóvivője úgy nyilatkozott az MTI-nek, hogy várhatóan már a jövő héten elkezdi az új, EU-s normáknak is megfelelő KRESZ-t előkészíteni a bizottság. Szerinte az új jogszabály akár már az idén életbe léphet a jelenleg hatályos, közel 40 éves közlekedési szabályozás helyett.
Bíró Márk szerint viszont csak 2014 közepén lehet reális az új KRESZ hatálybalépése, ugyanis ha minden szükséges társadalmi egyeztetést le akarnak folytatni a jogalkotók, akkor az másfél évig is eltarthat.
Az új, április 15-én hatályba lépett, kötött díjazású szabálysértési bírságok ellen szólalt fel Bíró Márk, mert a lakosság visszajelzése szerint az új szabályozás túl szigorú.
A javaslatra a a kormány frakciója már bizottságot is alapított az új szabályrendszer kidolgozására. A bizottságban állítólag szakpolitikusok, az illetékes minisztériumok, a rendőrség szakemberei, továbbá társadalmi és civil szereplők, például KRESZ-oktatók, autós érdekképviseleti szervezetek, közlekedési szakújságírók is lehetőséget kapnak az új törvény minél jobb kidolgozására. A bizottság tagjait egyelőre nem ismertették.
Garamvölgyi László, az ORFK szóvivője úgy nyilatkozott az MTI-nek, hogy várhatóan már a jövő héten elkezdi az új, EU-s normáknak is megfelelő KRESZ-t előkészíteni a bizottság. Szerinte az új jogszabály akár már az idén életbe léphet a jelenleg hatályos, közel 40 éves közlekedési szabályozás helyett.
Bíró Márk szerint viszont csak 2014 közepén lehet reális az új KRESZ hatálybalépése, ugyanis ha minden szükséges társadalmi egyeztetést le akarnak folytatni a jogalkotók, akkor az másfél évig is eltarthat.